A designért örök hála Ella Fishernek és Ruta Feeltnek!

Én igazából tragikusabb történteket írok.
Nálam ismeretlen az, hogy boldogan éltek, míg meg nem haltak.

2013. július 10., szerda

Egy összetört világ peremén - vers

Egy összetört világ peremén

Mindenkihez elér a szenvedés,
S most rajtatok a sor,
Az egykor nemes házak roskadoznak,
Melyeket elhantolt a kor.
Távoliban többé fény nem üti senki szemét,
S madárszólam sem dobogtatja meg már senki ,szívét.
A szülők bűneikért, gyermekeik szenvednek,
Áldott, jó lelkek, ejtenek keserves könnyeket.
Tűzbe borult földi pokol,
Az imák mit sem érnek,
Tényleg szerencsés az ember,
Ha jó sokáig élhet?
Döglegyek, férgek mérgezett foga rágja,
E világnak jövőjét
S a szenvedés addig tart,
Ameddig az öröklét.
Átok gúnyos árja foly,
A Pokol kapuján keresztül,
Ez nem lehet mennyország,
Se mással, se egyedül.
Szemeik lassan üressé válnak,
Lelkük belefásul.
Ez emberek nem léteznek,
Hangjuk nem szól, így el sem árul.
Ez lenne a büntetés?
A megérdemelt bűnhődés?
Itt már egy hamis megbánás,
Átkozottul kevés.
E földekre újra és újra,
Gyermekeik könnye hull.
A halálra ítélt világon,
A kötél ismét megszorul.
Rekedt kiáltás az égbe,
Véres, cserepes ajkak.
Megúszhatod a tüzet,
Ha a dögök fel nem falnak!
Vérágas szemek,
Kitágult orrnyílás.
Kezdj hát könyörögni,
Ha nem tehetsz semmi mást!
Felszabdalt erek,
Összetört koponya.
Már csak ezt akarja,
A szeretett Föld anya!
Áldozatok után kiált,
Mit e ajándékkal tettetek!
Emberek, nem tudtátok,
Mit is műveltetek?
Kétes visszhang árja foly,
A hústornyok között.
Bágyadt suttogás a fülbe:
" A teremtő áll e mögött."
Isten elbukott, mert bízott.
S végül a gonosznak volt esze,
Hisz tudta, hogy csak tragédiával,
végződhet ez a mese.

8 megjegyzés:

  1. Kedves Dorothy,
    Rég nem jártam nálad,amit jócskán szégyelek,de ide toltam újra a képem és végig olvastam a versed.
    Azt kell tudni rólam,hogy a versek terén csak azokat szeretem,amelyek varázzsal vannak megszorva és különlegeseknek mondhatóak.Ez gyönyörű szép volt.Az,hogy te miként vázoltad fel az egészet egy hihetetlenül csodás külsőt adott az egész versnek és az,ami benne volt,az még varázslatosabbá tette az egészet.Szerintem gyönyörű volt.A rímek tökéletesen találtak,a vers mondanivalója befertőzödött a szívembe és minden,amit megemlítettél tökéltesen tükröződött.Nagyon ügyes vagy,szerintem ezt a verset publikálni kellene valamilyen téren,mert valami eszméletlen,hogy milyen jó.Nagyon érdekes,nagyon szép és mégis,a hideg végig futott a hátamon.Egyszerűen nem találom a szavakat,olyan lavinát indítottál el bennem,hogy mondanék valamit,de már nem tudom kifejezeni,annyira gyönyörű.Csodálatos,csak gratulálni tudok neked.:)

    csóközön.Lina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Lina!
      Jó újra itt látni, mintha kicsit eltűntél volna, s nem csak innen, hanem a blog világból is. De lehet, hogy csak én látom így :)
      Nagyon sokat jelent nekem, hogy ennyire tetszik és én sem tudom kifejezni neked, mennyire hálás vagyok a véleményedért:)
      Köszönöm, hogy olvasol és írsz nekem!:)

      Törlés
  2. Ez valami gyönyörű volt, drága Dorothy. Szeretném az engedélyed kérni, hogy pár sort feltüntessek a blogom következő fejezetében. Szerintem nagyon passzolna. Természetesen feltüntetlek téged és a blogodat is.
    UI.: Gratulálok neked!
    ~ Vacak

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia,

      Nagyon örülök, hogy tetszik és természetesen megengedem, számomra a megtiszteltetés:)

      Köszönöm, hogy olvasol és ,hogy írtál nekem:)

      Törlés
  3. Szia,kedves Dorothy!
    Tényleg nem tudok újat mondani,ez a versed az egyik kedvencem lett.Gyönyörűen megoldottad és megszerkesztetted.Csodálatos volt.Csak így tovább,Dorothy!
    Ha van kedved,majd nézz be hozzám is!
    Szeretettel,Reni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Reni!

      Nagyon örülök, hogy tetszik, sokat jelent nekem:)
      Köszönöm, hogy írtál és, hogy olvasol:)
      Mindenképpen felnézek a te blogodra is!

      Törlés
  4. Ez a versed is egy újabb olyan történetet tartalmaz, amiből simán kerekíteni lehetne egy novellát.

    Kíváncsi lennék a megtiport anyaföld történetére, arra a helyre, ahol a gyermekek lakolnak meg és menekülnek a lelket rágó, démoni teremtmények elől! Igazán.

    ...Egyszer megírod?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Zsófia!

      Elég érdekes elgondolás, talán egyszer komolyan megirom, köszönöm az ötletet! :)

      Ölel,
      Dorothy L.

      Törlés