A designért örök hála Ella Fishernek és Ruta Feeltnek!

Én igazából tragikusabb történteket írok.
Nálam ismeretlen az, hogy boldogan éltek, míg meg nem haltak.

2012. november 22., csütörtök

Egy kirakat a Főutcán - novella


Egy kirakat a Főutcán


A december mindig jeges. Hideg, fagyos ,rideg. Szívtelen. 

A főutca macskaköves járdáit most mély, csillogó hó borította. Erre-arra emberi és állati lábnyomokat lehetett felfedezni a fehér tengerben, ezzel tönkretéve szépségét.
Közeledik a karácsony. Az emberek teli kosarakkal szállnak be a lovaskocsikba, hogy hazatérjenek. 
Egy fiatal nő futott végig a főutca kirakatai előtt. Gesztenyebarna haja kellemesen hullott a hátára, zöld szemei felcsillantak, mikor észrevett a kirakatok között pár színes öltözéket. 
- Milyen csinos ruhák! - mondta izgatottan,bár hangjában csengett egy kis szomorúság is,hisz tudta Ő nem engedheti meg magának az ilyen féle kényeztetéseket. Ezen a hideg estén is csak egy egyszerű rongyokból összekötött szoknya volt rajta és egy egyszerű kötényke, mely eltakarta mellét a külvilágtól. 
Hisz Ő csak egy egyszerű ács gyermeke volt. Szegény és szánalmas. Legalábbis ezt gondolták róla az emberek. 
A nő lábai lefagytak, teste reszketett minden hideg fuvallattól  de Ő figyelmen kívül hagyta. Csillogó szemekkel bámulta tovább a gyönyörű és drága ruhákat, miközben arról álmodozott,hogy táncol bennük. 
Hirtelen az egyik próba baba, melyen egy zöld ruha díszelgett, ránézett a szerencsétlen nőre, aki csak akkor vette észre, mikor a baba megszólította:
- Kerülj csak beljebb! - mondta szaggatottan üres hangján. A nő először megrémült, majd lenyelte félelmét és remegő kézzel benyitott a boltba. Odabent meleg és kellemes idő volt. 
- Próbáld fel! - szólalt meg újra a fekete próba baba, majd lassan kinyújtotta a kezét. A nő a mutatóujját követve megpillantott egy csodaszép,mélyvörös ruhát, melyet fodrok díszítettek.
 Hatalmas mosoly terült szét a nő arcán, majd felkapta a ruhát és besietett egy fülkébe, miközben egy afrikai gyermekdalt dúdolgatott. Ledobta magáról a hideg és fagyos ruhákat, majd gyorsan belebújt a baba által kiválasztott hosszú szoknyába. 
- Ez csodálatos! - kiáltott a nő,mikor meglátta magát a tükörben. Forogni kezdett ,hogy rendesen megnézze magát. 
Kilépett a fülkéből, majd a baba elé sétált. 
Üreges,zöld szemei gyorsan forogni kezdtek, majd egyre gyorsabban, amíg vörössé nem változtak. 
A nő felsikoltott és menekülni akart az üzletből,de az a mélyvörös ruha, hirtelen szorítani kezdte. A nő fuldoklott és összeesett, már alig kapott levegőt.
- Még nem mehetsz el! - szólalt meg újra a próba baba. - Maradj itt!
A nő próbálta letépni magáról a ruhát, de olyan gyenge volt, hogy alig bírta felemelni a kezét.
- Maradj itt! - lépett felé egyet a baba.
- Ne ... - nyögött utolsó erejével a nő, majd elfogyott az ereje és elterült a földön. 
A teste kezdett halványulni, majd teljesen eltűnt. A földön már csak az a mélyvörös ruha feküdt, mely most egy árnyalattal sötétebbé változott, ahogyan beszívta a nő lelkét. 
A próba baba lassan lehajolt ,hogy fel vegye a fodros szoknyát, majd vissza akasztotta eredeti helyére. Remegő léptekkel, ahogyan az egy életre kelt babához illik, vissza sietett a kirakatba ,hogy még több vásárlót vonzzon ebbe az elátkozott üzletbe. 

Gondoltad volna? Az a gyönyörű,mélyvörös, fodros szoknya egykor még hófehéren tündökölt.

6 megjegyzés:

  1. Szia Dorothy!
    Úristenem, szerintem ez eddig a legjobb novellád. Rövid, frappáns és tényleg nagyon-nagyon találó. Horrorisztikus volt, ahogyan a végét leírtad - én speciel nem számítottam rá. Kár, hogy ezt éppen egy évszakhoz kötötted, de végül is megvan a saját véleményed. A karácsony miatt azt hittem, hogy egy szeretetteljes novellát fogok olvasni, amitől már most nekilátnék a mézeskalácsoknak - de nem így lett. Nagyon jó volt olvasni! Kimondottan tetszett.
    Love.Ella.Fisher

    VálaszTörlés
  2. Szia Ella! :)

    Nagyon örülök ,hogy tetszett és ,hogy megleptelek! :)
    Azt hiszem azért választottam ezt az évszakot, mert szerintem ehhez köthető talán a legtöbb kegyetlenség, a karácsonyt elnézve! :)

    Köszönöm ,hogy írtál! :)

    VálaszTörlés
  3. Szia Dorothy!

    Egy hasonló novellám nekem is született, talán ezért is tetszett annyira, vagy fogott meg, mert közel éreztem magamhoz... az enyémben maga a kislány változik babává, a játékboltban. Tetszett ez a változat is, megvolt az ijesztő hangulata, a feszültség, minden. Valahogy, számítottam efféle végre, szinte hajszoltál előre, mint olvasót, jó értelemben és gondoltam, hogy valami itt még lesz. Valami jó kis csattanó :) köszönöm az élményt, gratulálok a műhöz, nagyon tetszett. Az egyik legjobb írásod! :)

    VálaszTörlés
  4. Szia Szatti!:) örülök ,hogy írtál ès.,hogy tetszett :) olvastam azt a törtènetedet ès nekem nagyon tetszett :)

    Köszönöm ,hogy írtál ès ,hogy olvasol!:)

    VálaszTörlés
  5. A novellád végééig azt hittem már nem jön tovább, ennek ellenére az utolsó, külön írt sort megkoronázta az egész írást. Imádtam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Vöröskaktusz!

      Nagyon örülök, hogy ilyen hatással volt rád a novella, az utolsó sorra pont ezt kívántam elérni. Köszönöm szépen, hogy olvastál!:)

      Ölel,
      Dorothy L.

      Törlés